2013. október 22., kedd

Cukormentes mogyoróvaj és karobos diókrém

Mogyoróvaj... Amcsiban alap élelmiszernek számít, nálunk inkább csak kuriózum. Nem mindenhol kapható és elég drága. Pedig könnyű elkészíteni otthon.
A kávédarálóban megőrölök egy adag xillitet. Kiveszem, majd teszek bele sótlan földimogyit(kb félig). Ha krémesebb állagot szeretne az ember akkor előtte diódarálón át lehet tekerni egyszer az anyagot. Én szeretem a ropogósabb változatot. Szóval mogyoró, xillit, só ízlés szerint és olaj. Javaslom a hidegen sajtolt búzacsíraolajat, finomabb és egészségesebb is. Elindítom a gépet és addig őrölöm míg krémes nem lesz. Annyi olajat adjunk hozzá amennyit felvesz, kb 2-4 ek. Közben figyeljünk, nehogy leégjen a gép, néha pihentetni kell és a széléről a krémet visszatuszkolni a helyére. Ezért is csináltam kis adagot, kímélni kell a gépet, és hát frissen az igazi. Ha keveseljük a mennyiséget duplázhatunk, csak sajna az én darálom nem erre lett kitalálva, akinek profi gépe van, az bátran csinálhat többet. Garantáltan elfogy majd. Mennyiségeket nem írok, mindenki maga tudja, hogy szereti, én a sósabb változat felé hajlok.

Karobos diókrém:  darált dió, porxillit, búzacsíra olaj, karob (vagy kakaó) és egy csipet só. Az eljárás ugyan az.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése