2012. augusztus 17., péntek

Küzdelem a minyonnal

Tétel ez is a cukrász vizsgán, ezért sort kerítettem rá, hogy elkészítsem. A fondantot letábláztam, és betöltöttem a piskóta lapokat. Na és ekkor kezdődtek a problémák. Ugyebár lenyomattam a betöltött, megfordított alapot egy pár kiló liszttel, majd mikor kész lett fölkockáztam. Mivel előfordulhat az a vizsgán, hogy ragaszkodnak ahhoz, hogy tankönyv szerint csináljak mindent, ezért lekentem a felét forró házi lekvárral. De minek!!!! A lekvárjaimat igen kevés cukorral csinálom, magas a gyümölcshányad, és ezért nem akart az a fránya fincsi lekvár megbőrösödni. Pedig az kellett volna, hogy fényes maradjon a máz, a TK szerint. Annyi ideje úgy sincs hogy kifakuljon....
Szóval a fondantot melegítettem kicsit hígítottam és beletuszkoltam a  kockákat. Nincs mártóvillám, ezért egy mezei villával igyekeztem kicsalogatni őket a cukros fürdőből. A lekvárosakról persze jött le az oldalfal, a lekvármenteseket gyönyörűen sikerült áthúzni. A díszítéshez csináltam egy kis csokidíszt, pepecseltem a mutipéldányokon egy darabig aztán kipipáltam , ez is megvolt. A méretét illetően kell még finomítani a dolgon, mivel a legkisebb is 47 grammos volt. A szentháromságot nem szentségteleníthetem meg :) (10 gr pisk-10 gr krém-10 gr fondant)
Ami maradt az csak a tanulság, mert minyon nincs már egy szem sem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése